Boone Hall Plantation

15 april 2018 - Charleston, Verenigde Staten

Zondag....dus lekker relaxed . Mihai heeft na het ontbijt nog een poging gedaan om te zwemmen maar helaas....er zat geen water in het zwembad 😕. Ten einde raad is hij met wat gewichten aan de gang gegaan in de gym. Toen er wat echte bodybuilders binnen kwamen is ie 'm gesmeerd.
Vandaag wilden we een plantage bezoeken. Dit is een must als je in het zuiden van Amerika bent.
We hebben Boone Hall Plantation bezocht. Deze plantage is opgericht door de Engelsman Major John Boone in 1682. In die tijd kregen veel Engelsen die uit het leger kwamen vele hectaren grond aangeboden. Boone begon een katoenplantage en had natuurlijk veel arbeidskrachten nodig. Gelukkig voor hem hadden de Spanjaarden slaven te koop. Deze slaven werkten 12 uur per dag, vooral degenen die op de katoenvelden moesten werken hadden een vreselijk zwaar leven. Er waren ook slaven op de plantage die bepaalde opdrachten kregen en vrije tijd hadden als de opdrachten uitgevoerd waren. Deze slaven hadden een iets beter leven.
We kregen een tour door de Mansion, erg mooi om te zien hoe de planters leefden.
Ook de slavenhutten konden we bezoeken. Hierin werd verteld over het leven dat de slaven leidden. Erg indrukwekkend. Met een kar, getrokken door een tractor werden we tenslotte over de plantage vervoerd. Heden ten dage geen katoen, indigo of tabak meer maar groenten , fruit en pecannoten.
We wilden tegen 17 uur terug zijn in het hotel omdat er een tornado waarschuwing was uitgegaan en we geen zin hadden in een niet geplande vliegtocht met auto en al....
Vanuit het restaurant op de bovenste etage van het hotel konden we alles goed aanschouwen. Veel wind, regen en bliksem maar geen tornado gelukkig!

1. Jennifer:
    16 april 2018
    Tjee nou hier regent het nu ook en komend weekend is de verwachting 25 graden?
  2. Marion:
    16 april 2018
    De slaventijd, vreselijk. Ook al bestaat uitbuiting nog steeds. Dit stuk is een waarschuwing, hoop ik
  3. Tally:
    16 april 2018
    Gelukkig zijn er veel musea, plantages etc. waar de mensen kunnen zien hoe vreselijk de slaventijd was. Op deze plantage krijgen jaarlijks 14000 kinderen dit te zien en kunnen er van leren.......
  4. Pauline:
    16 april 2018
    Klinkt leuk allemaal hoor. Ik hou wel va die stedentrips. Geniet er maar flinkt van.
  5. Tally:
    16 april 2018
    Doen we Pauline. We zijn nu in Asheville aan de rand van de Smokey Mountains. Vanaf nu iets meer natuur dus....