Indianenterpen en New Orleans

24 april 2018 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Het ontbijt was weer inclusief en daar hebben we dan ook van genoten. Van het eten....we hebben het zelfs gewaagd om zelf wafels te maken, maar ook van het gezelschap van mensen uit allerlei staten. Ze zijn erg nieuwsgierig of moet ik belangstellend zeggen en geven ook vaak tips.
Er wordt altijd gevraagd hoe het met je gaat , dus ik stel dezelfde vraag terug. Vandaag kreeg ik een prachtig antwoord van een oude man: "Op mijn leeftijd ben ik iedere dag blij dat ik zelf kan zien en niet alleen bekeken wordt'.
Voor we naar New Orleans vertrokken hebben we de Grand Village of the Natchez Tribes bezocht. Er was een mini museum, voor ons werd speciaal de filmzaal geopend en buiten waren wat Indianenterpen te zien. De terp waar in de loop der jaren wat opperhoofden hun huis hadden was duidelijk te zien, maar bij de andere twee Mounds had je veel fantasie nodig.... Onderweg naar New Orleans hadden we een groot deel van de reis de snelweg voor onszelf.We bezochten (zoals de eigenaar van de meubelzaak ons had getipt) St. Francisville. Inderdaad een erg mooi plaatsje met prachtige huizen in Griekse en Victoriaanse stijl) Mihai heeft al heel wat ideeën opgedaan voor een veranda aan ons huisje in Carlibaba).
We reden door Baton Rouge, de hoofdstad en de op een na grootste stad van Louisiana. Als je de stad binnenkomt zie je alleen maar olieraffinaderijen, lelijke gebouwen en een grote drukte. Rijd je iets verder dan kom je in het deel waar Het Capitool zich bevindt, omringd door prachtige parken. Het Capitool van Louisiana is het hoogste Capitool van de VS. Het heeft 34 verdiepingen.
Een paar uur later reden we New Orleans binnen. We reden over gigantische bruggen en zelfs de fly-overs stonden in het water. De omgeving van New Orleans bestaat dan ook uit moerassen en bayous (watermassa die typisch voorkomt in vlakke laaggelegen gebieden met een extreem traagstromende rivier).
Toen we richting hotel reden (leve de Tom Tom) zagen we een vreselijk tafereel....daklozen en arme mensen die in een lange rij stonden te wachten tot ze wat te eten kregen van vrijwilligers. En daar gingen wij naar ons mooie hotel.. ..
Nadat we geïnstalleerd waren in het hotel gingen we aan de wandel. Het was nog prachtig weer. We hebben een behoorlijk eind gelopen en belandden zo in het French Quarter. Een ontzettend gezellige wijk met winkeltjes en veel restaurants en barretjes.
We wandelden eerst naar de rivier waar de raderboot Natchez klaar lag om te vertrekken met gasten die aan boord wilden dineren. Wij vonden het te duur en het was zo druk dat je waarschijnlijk als sardientjes in een blik zou zitten...
Op zoek naar een leuk restaurant dus maar... en dat vonden we....oftewel we werden er zo'n beetje naar binnen getrokken. We kregen een tafeltje in de tuin achter het restaurant en hebben de hele vakantie nog niet zo lekker gegeten als hier! Creoolse gerechten of in ieder geval gerechten met een Creools tintje.....heerlijk. De serveerster was een erg leuk meisje dat haar best deed het ons naar de zin te maken!
Ook liep er een serveerster rond die elke keer als ze langs ons tafeltje liep zei:" I like your skirt😁😁"(rok). Dat gebeurt hier trouwens heel regelmatig : complimenten geven....over je haar, je kleding enz.
Na het heerlijke diner rolden we weer naar ons hotel.
We hadden weer een mooie dag beleefd!

1. Jennifer:
    26 april 2018
    En wat ik me daar bij voorstellen de creoolse gerechten?
  2. Pauline:
    26 april 2018
    Fij dat jullie zo genieten. Ik hen ook gek op creoolse gerechten, maar ik eet het bijna nooit.
  3. Tally:
    27 april 2018
    Nee wij ook niet.. ..misschien een idee voor het uitje met Chiara en Gabriella?