Laatste dag in Pensacola

27 april 2018 - Pensacola, Florida, Verenigde Staten

De laatste echte vakantiedag is aangebroken....morgen wordt een lange reisdag.
We besluiten het rustig aan te doen vandaag. Na het ontbijt reorganiseren we de koffers een beetje.
Daarna gaan we op zoek naar het Lighthouse (vuurtoren) van Pensacola. Via de TomTom belanden we bij de poort van de Luchtmacht......we zitten niet helemaal goed dus. De dienstdoende agent heeft dit al vaker meegemaakt bij mensen die de navigatie volgen en legt ons uit hoe we er dan wel komen......
Vijf mijl verder staan we weer voor een poort van de Luchtmacht maar ditmaal is het wel de juiste ingang tot het museum en de vuurtoren.
We worden doorgestuurd naar 2 officieren die onze paspoorten grondig controleren. Dan mogen we doorrijden maar beslist niet van de weg af wijken!
We komen aan bij het museum en moeten de tas in de auto laten. Omdat ik alle reispapieren en de paspoorten bij me heb krijg ik een klein papieren tasje waar alles in past.
We bezoeken eerst het museum....de woning van de vuurtorenwachter. Niet heel bijzonder maar leuk om te zien hoe men vroeger leefde.
Daarna 177 treden op een wenteltrap. Goed voor de stappenteller 😁. Boven hadden we een prachtig uitzicht over Pensacola, de stranden en een deel van de vliegbasis. Boven stond een vrijwilliger die door Mihai uitgehoord werd over de sociale voorzieningen in de VS.
Op de terugweg naar het hotel zagen we een lichtblauw restaurant. Binnen was alles in Western stijl dus echt iets voor Mihai. Er zaten weer wat Hillbillies die dachten dat we uit Tennessee kwamen omdat we het over de muziek hadden.😁😁
We hebben ons daar tegoed gedaan aan 2 Angus steak burgers.....de eerste burgers in deze weken. Omdat het onze laatste echte maaltijd zou zijn in een Amerikaans restaurant bestelde ik stiekem 2 Strawberrie shortcakes..... Hoewel Mihai me vreemd aankeek toen ze op tafel kwamen heeft hij er toch van genoten!
Hierna gingen we naar het hotel waar Mihai zijn laatste biertjes op dronk en we de schoonmaaksters wat extra werk bezorgden door doppinda's op bed te eten.
Ook de laatste dag was weer mooi!

1. Jennifer:
    29 april 2018
    Ja aan alle leuke dingen komt een eind. Back to work
  2. Josée:
    29 april 2018
    mooie reis hoor, je hebt een hoop nieuwe (vreemde?) dingen gezien. Goeie reis terug naar NL
  3. Pauline:
    30 april 2018
    Tja en dan kom je aan op schiphol in de regen met de chaos van een stroom storing. Niet de neiging gehad om om te draaien en terug te gaan?