The Smokey Mountains

17 april 2018 - Gatlinburg, Tennessee, Verenigde Staten

Koffie op bed en meteen de telefoon aan. Vandaag zou er nl. een herdenkingsdienst gehouden worden voor onze burgemeester Pieter Smit die vorige week dinsdag plotseling overleed.
Hij werd op een oude brandweerwagen door het Oldambt gereden naar de Klinker waar de herdenking plaatsvond. Onze overbuurman Reint heeft een mooie foto gemaakt toen hij door onze straat reed. We hebben niet alles gezien maar wat we zagen was erg mooi en met respect voor deze fantastische burgemeester.....
Daarna gingen we weer over tot de orde van de dag.
We reden door de Smokey Mountains waar nog behoorlijk wat sneeuw lag. Waar normaal gesproken kleine watervalletjes langs de bergen liepen hingen nu grote ijspegels...heerlijk lenteweer dus!
De route voerde langs het Cherokee National Park. Daar wonen nu nog 40000 Cherokee Indianen. In een Indiaans winkeltje hebben we wat souvenirs gekocht.
Het was een mooie route, maar we zijn waarschijnlijk verwend want we vonden de route door de Karpaten naar Carlibaba zeker zo mooi....
Aangekomen in Gatlinburg hebben we eerst wat in de omgeving rondgereden. Tegen 18 uur zijn we lopend het centrum in gegaan op zoek naar een restaurant. Dat viel nog niet mee.... snoeptenten en attracties genoeg maar weinig restaurants. Wel genoeg plekken waar je een hamburger kunt nuttigen maar laat ik dat nu net niet lekker vinden.
We belandden in een Mexicaans restaurant waar we even later achter 2 gigantische glazen Sangria en Mexicaans bier zaten. We konden er amper over heen kijken.
Het eten was heerlijk en doordat we te voet waren hebben we het er meteen weer af gelopen 😊.
Het was weer een mooie dag!

1. Jennifer:
    18 april 2018
    Genieten, genieten en nog eens genieten!
  2. Jennifer:
    18 april 2018
    Althans voor jullie. Jullie burgemeester is veel te vroeg heengegaan.
  3. Pauline:
    18 april 2018
    Is het daar nog extreem koud voor fe tijd van het jaar of is dit de normale temperatuur?
  4. Tietsia:
    Nice👍
  5. Reint en Monique:
    18 april 2018
    Ik krijg ook zin in vakantie door jullie verhalen en foto's.
  6. Tally:
    18 april 2018
    Pauline het is nu wel extreem koud. Vandaag wordt het trouwens 25 graden en morgen weer 17. Maar dan zijn we híer al weer weg😀.
  7. Frouke Heijenga Nanninga:
    21 april 2018
    Wij genieten van de mooie beelden .