Naar de stad van de blues muziek

21 april 2018 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Another day another story.....
Vandaag ging de reis naar Memphis, de stad van Elvis Presley, maar wat ik veel mooier vind: van de blues muziek.
We namen weer de route volgens de kaart en kwamen door vele mooie dorpen en gehuchten. De zon stond stralend aan een blauwe hemel....wat dat betreft hebben we heel veel geluk met het weer.
Onderweg hoopten we een Amish familie tegen te komen maar helaas bleef het bij een verkeersbord: "pas op voor de Amish" en wat paardenmest op de weg....
In Brownsville hebben we in een tentje waar de lokale bevolking at of iets afhaalde de wrap van de week gegeten. Een lekkere kipwrap met zoveel te drinken als je maar wilde voor $5 .
Dit was nog niet echt ongezond maar ik kan me voorstellen dat de arme bevolking vaak klant is van Fastfood ketens....de prijzen zijn ontzettend laag in vergelijking met voedsel uit de winkels.
In Memphis aangekomen werd de auto door een valet parker geparkeerd. Als we 'm weer nodig hadden zou ie weer voorgereden worden....
Dat was niet nodig want we zaten midden in het bluescentrum van Memphis en we waren niet van plan Graceland te bezoeken.
Memphis staat bekend om 2 legendarische personen: Martin Luther King en Elvis Presley die allebei hun stempel hebben gedrukt op de Rivercity.
Toen we het centrum in gingen wisten we niet wat we zagen en hoorden. Macho's in gigantische auto's wisten niet hoebeel herrie ze moesten maken om.op te vallen. Hummers vol met gekleurde lampen reden af en aan....
Beale Street, dé uitgaansstraat van Memphis zag zwart van de mensen....letterlijk en figuurlijk!
Wij vielen wel op....wit en grijs als we waren. Het was een gezellige drukte. Er was overal muziek, in de café's , de restaurants maar ook op straat. Mensen stonden in de rij om een cocktail te kopen of iets van de barbecue te bemachtigen..... 1 barbecue en een rij van wel 50 mensen.....
We belandden uiteindelijk in een leuk restaurant waar de bediening helaas een beetje sloom was. Er liepen verschillende klanten weg. Wij hadden onze drankjes al en vermaakten ons best..... het was leuk om rond te kijken.
Toen we uitgegeten waren besloten we nog een eindje te lopen. Het weer was nog aangenaam.
We kwamen uit bij de rivier de Mississippi. Hier werden ladingen graduates afgezet door meterslange limousines of de wat minder draagkrachtigen door hun ouders. Ze gingen naar een raderboot om te gaan feesten. Voor ze de boot op mochten moest iedereen in een blaaspijp blazen....alcoholgrbruik onder 21 jaar is nl. verboden....
Na dit aanschouwd te hebben keerden we terug naar het hotel. Het werd een onrustige nacht doordat de Hummers en andere grote auto's tot diep in de nacht bleven toeteren en accelereren! Gelukkig hadden we oordopjes bij.ons😁!