Big Bus en Bondi Beach.

2 januari 2023 - Sydney, Australië

Deze vakantie word ik echt verwend....Mihai zorgt iedere dag voor een lekker kopje koffie en een ontbijt op bed!

Na het ontbijt namen we weer de benenwagen naar de metro. We stapten uit op het Centraal station. Dat hebben we uitgebreid bekeken...daar kom je als ex NS er natuurlijk niet onderuit.

Op Central vonden we na veel gezoek de halte van de Big Bus, de Hop on Hop off bus. We hadden geluk dat de bus er meteen aankwam. We namen eerst de rode route, de route door het centrum van Sydney. Sydney is Australië's grootste en oudste stad. Het heeft meer dan 5 miljoen inwoners die ook allemaal een dak boven hun hoofd nodig hebben. Het is dus ook niet verwonderlijk dat er meer dan 100 wolkenkrabbers in allerlei vormen te zien zijn. Prachtige gebouwen (de meesten dan) maar ik ben toch blij dat wij in Winschoten wonen.

Met de Big Bus reden we langs musea, mooie parken, Botanische tuinen, mooie baaien, the Opera House, de haven enz. Ik moet toegeven dat het best een mooie stad is😊.

Toen de rode route afgerond was stapten we over op de BB die de blauwe route reed. Die zou ons naar de bekende Bondi Beach brengen. We reden eerst door wat sjieke buitenwijken zonder wolkenkrabbers maar met prachtige villa's. Uiteindelijk kwamen we aan bij Bondi Beach. Het strandje lag helemaal vol en de  zonaanbidders bleven toestromen. Ik wilde mijn bikini al aandoen en me insmeren met slaolie zodat ik gemakkelijk tussen de mensen op het strand zou kunnen glijden maar Mihai hield me tegen. Geintje natuurlijk.....Het deed me eerder denken aan vergane glorie Britse stranden dan aan een zeer moderne surfplek.

Gelukkig reden we snel door....weer door villawijken en langs mooie baaien zoals Rose Bay en Elisabeth Bay.

Na de busritten liepen we wat rond in de buurt van Central Station. Niet de mooiste en gezelligste buurt eerlijk gezegd.

We hadden trek gekregen van alle indrukken dus besloten een restaurantje te zoeken. We werden op straat opgewacht door een Chinees meisje met een theepot die ons meteen naar een lange tafel begeleidde. Daar zaten we dan...in een lugubere straat aan een tafel met vrijwel alleen maar Chinezen met een pot thee en 4 kommetjes. Naast ons zat een stel met een hond die waarschijnlijk nog nooit van een puppycursus hadden gehoord. Bij elke duif begon de hond hard te blaffen waarop de eigenaresse op de duif afrende om deze weg te jagen. Mihai vroeg of de hond honger had maar die grap begrepen de Chineesjes niet. Ze slurpten rustig ( nou ja rustig...) door van hun maaltijd.

Ondanks de bijzondere plek, de blaffende hond en de duivenverjaagster hebben we lekker gegeten.

1. Ineke:
    6 januari 2023
    Grappig hè, dat slurpen. Vinden wij heel onbeschaafd, en de Chinezen zien het als teken dat het eten lekker is. Ik heb eens een keer in het vliegtuig gezeten met veel Chinezen aan boord, en het geluid van slurpen was oorverdovend lol.veel plezier jullie twee!
  2. Tally:
    Ja....leuke reis was dat🤣🤣🤣
  3. Erik Heijenga:
    6 januari 2023
    Dat Chinees eten ziet er goed uit.
    Veel plezier in New Zealand en geef een dikke kus van ons aan Jose en Bil
    Groetjes Erik en Jennifer
  4. Tally:
    Gaan we doen!
  5. Kees:
    6 januari 2023
    Ziet er allemaal wel mooi uit, maar blijf gewoon lekker in Den Haag. Mijn buurt is zo internationaal. Hier spreekt men Pools, Est, Hongaars, Tjechies enz wat wil een mens nog meer. O ja ook nog een klein beetje Nederlands 😁😁nog veel plezier en houdt Minst in de gaten dat hij jou niet te veel verwent.😏😏