Dagje Savannah

13 april 2018 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Toen we beneden kwamen voor het ontbijt was het erg druk in de ontbijtruimte. Amerikanen all over the place.
Als je al ontbijt krijgt in een hotel is het ontbijtbuffet...niets op aan te merken overigens....en alles op plastic bordjes, kommetjes etc. Je eet met plastic bestek en drinkt uit papieren bekers. Erg sjiek allemaal.
Na het ontbijt begaven we ons naar buiten om te wachten op de bus van "Old Savannah Tours". We hadden nl. weer een Hop on Hop off bus geboekt. Het ging er hier wel iets anders aan toe dan in St.Augustine. In iedere bus werd je geacht fooi te geven...o, die arme kniepstuver😁. De tour ging ook hier weer door het Hisorisch District, het gebied met prachtige huizen, pleinen (squares) en parken. Hoewel veel van de stadspleinen zijn weggevaagd zijn er toch nog 22 over. Veel pleinen bevatten monumenten, enkele fonteinen, naar op alle pleinen staan prachtige bomen van honderden jaren oud.
We hebben het Sorrel Weed House bezocht, een huis waar meneer Sorrel zijn vrouw bedroog met een slavin. Toen ze hen betrapte werd ze zo gek dat ze zich van het balkon van de tweede verdieping stortte en een paar dagen overleed. De slavin kreeg de schuld en men vond haar een paar dagen later bengelend aan een touw in haar kamer.
Men is al 10 jaar bezig het huis te restaureren en het zal nog wel 10 jaar duren voor het helemaal klaar is.
Tegen 17 uur reden we naar Tybee Island, een mooi eilandje 25 km van Savannah verwijderd. Het was er erg druk met badgasten. Op de pier waren veel vissers aan het hengelen. Ze vingen de ene na de andere wijting en krabbetjes.
We hebben garnalen gegeten in een restaurant met uitzicht op de Atlantische Oceaan, waarna we op zoek gingen naar de beroemde vuurtoren.....helaas niet gevonden.
Bedroefd reden we terug naar het hotel waar ik nu onder het genot van een kop heerlijke kamillethee 😣 weer aan het schrijven ben.
Morgen vertrekken we naar Charleston South Carolina.

1. Annelies Schreuder:
    14 april 2018
    Prachtige foto's, vooral van het strand natuurlijk :)
  2. Jennifer:
    Lekker weer genieten🤠
  3. Ineke:
    14 april 2018
    Kamillethee 😂😂😂. Wat een leuke verslagen, Tal!
  4. Tietsia:
    👍👍
  5. Tally:
    14 april 2018
    Hahaha.... de kamillethee hadden we in een schattig winkeltje gekocht....waren dus echte bloemetjes en kniepstuver Mihai wilde er geen thee ei bij zodat we tussen de bloemetjes door moesten drinken🤣🤣😘
  6. Frouke Heijenga Nanninga:
    15 april 2018
    Daar zit een mooie dame met een lekker wijntje.
  7. Marianne:
    17 april 2018
    Ja ik denk ook dat er wat anders in dat glad zat 😂
  8. Frouke Heijenga Nanninga:
    19 april 2018
    Wij genieten van je mooie je mooie verhalen en fotootjes