Laatste dag Sydney en eerste dag Christchurch

4 januari 2023 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

De tickets voor de Big Bus waren 24 uur geldig dus we hadden nog wat uurtjes tegoed. Óp naar Central station dus.

Het was weer erg warm en we moesten erg lang wachten op de bus. Toen de bus arriveerde bleek deze vol te zijn en konden we alleen staan. We hadden geen zin om nog langer te wachten dus dan maar een poosje staan....gelukkig stapten er bij de volgende haltes veel mensen uit zodat we naar het bovendek konden gaan. Het rode rondje hebben we dus nog eens gedaan. We stapten uit bij the Operahouse en hebben gewandeld in de botanische tuinen. Toevallig had ik internet toen ik gebeld werd door Josée met de prangende vraag of wij kip met satehsaus lustten. Toen ik vertelde dat we macrobiotisch  biodynamisch vegetarisch en vegan gewend waren wist ze genoeg.

Na de wandeling laadden we onze Opal cards op zodat we een tochtje met één van de ferries konden maken. Wij kozen de ferry naar Mosman Bay omdat dit een behoorlijk lange route was. De overtocht was prachtig! We kwamen aan op de bestemming, het kakgedeelte van Sydney. Gigantische huizen, in de haven gigantische jachten en verder niets....er was geen mens te zien en geen restaurant te bekennen. We besloten de volgende ferry terug te nemen.

Terwijl we stonden te wachten meerde er een groot jacht met veel personeel aan. Witte uniformpjes, witte handschoentjes, witte schoentjes en bruine hoofden. Toen de trossen uitgegooid waren en de treeplank ( noem je dat wel zo  bij zo'n chique jacht) was neergelegd trad de familie aan wal. Pa, ma en 2 tieners die niet wisten hoe snel ze zich van het gepeupel moesten verwijderen. En geruisloos verdween ook het jacht.

Even later kwam er een catamaran aan die ons weer naar de ferryterminal bracht.

We hebben weer heerlijk gegeten in de wijkThe Rocks. Op het terras was het leuk om naar de mensen de kijken onder het genot van een paar biertjes en wijntjes.

In het hotel aangekomen moesten de koffers ingepakt worden. Het werd een korte nacht. Onze vlucht naar Christchurch was om 9.20 uur en we moesten om 6.20 uur dus al op het vliegveld zijn. Het meisje bij de receptie bestelde voor ons de Shuttle die ons naar het International Airport bracht.

We konden al snel inchecken, door de douane en de security zodat we rustig konden wachten tot het vliegtuig vertrok. Het is een prachtig vliegveld met veel tax free shops in een schitterende hal.

In Chrischurch aangekomen voelden we ons meteen thuis. Volgens een zeer bejaarde dame aan de infobalie konden we het beste de Supershuttle nemen naar ons appartement in de Bealeystreet. Bij de halte stond een jong gezin met 2 kleine blonde knulletjes. Het jongste knulletje had op het vliegveld zijn longen uit zijn lijf gebruld en snikte nog na. Het bleken Nederlanders te zijn die 6 weken met hun kroost door NZ gingen trekken met een camper. We hopen voor hen dat hun zoons het net zo leuk zouden vinden als zij...

De chauffeur hoorde ons Nederlands praten en antwoordde in het Nederlands terug. Hij bleek geboren in NZ uit Nederlandse ouders. Toe hij 13 was verhuisden zijn ouders terug naar Nederland waar hij de middelbare school af kon maken. Na vele omzwervingen verhuisde de chauffeur weer naar NZ en zijn ouders verhuisden mee en werden zijn buren. Als je dit soort verhalen hoort denk je toch: "wat zijn wij toch simpele zielen" 🤣

Ons appartement bleek uitgerust met een wasmachine en droger zodat ik meteen aan de bak kon.

Toen wij op zoek waren naar de supermarkt belandden we in een Ierse Pub. Heel gezellig met wederom lekker eten en drinken! Onze vakantie in NZ was goed begonnen!

1. Jennifer:
    7 januari 2023
    Veel plezier in Nieuw Zealand!
  2. Tally:
    Dank je!!😊
  3. Kees:
    7 januari 2023
    Ziet er allemaal wel strak uit, ben benieuwd naar de volgende avonturen.
  4. Tally:
    Avonturen...🤣🤣🤣
  5. Marion:
    7 januari 2023
    Bijzondere reis. Wat komt er meer. Gek dat ik van dat vegan nooit iets gemerkt heb of is dat : ik ben vegan, macrobiotisch enz behalve als.....😄
  6. Tally:
    Klopt....behalve als🤣🤣
  7. Carla Beckschebe:
    7 januari 2023
    SUPERleuk om jullie reisavonturen te lezen. Hoe bedoel je "... simpele zielen ....." jullie zijn simpelweg levensgenieters!
  8. Tally:
    We genieten inderdaad Carla!😊
  9. Ineke:
    7 januari 2023
    Ik beland ook altijd in een Ierse Pub als ik boodschappen doe :)
  10. Tally:
    🤣🤣🤣