Mooie route door Duitsland, woensdag 11 september

11 september 2019 - Dahme, Duitsland

Na een goede nachtrust, een lekker ontbijtje en op de camping gedoucht te hebben vertrokken we richting Polen. Mihai had wat bedenkingen over de accu in de camper die voor elektra en de waterpomp zorgde. Onderweg zochten we dus naar een kampeerwinkel, maar probeer die maar eens te vinden in Duitsland. We reden over binnenweggetjes in de hoop ergens zo´n winkel tegen te komen. Bij een benzinepomp hadden we bijna een accu gekocht totdat er een expert bij kwam kijken. Deze zei dat deze accu als hij leeg zou zijn meteen niet meer te gebruiken zou zijn ... niet de accu die wij zochten dus. Wel hebben ze bij de pomp het adres van een camperverkoper voor ons gezocht.

Omdat men zo behulpzaam was besloot Mihai de camper nog even te tanken.... een beetje teveel naar later bleek. De benzine spoot uit de voorksnt van de auto. Er kwam meteen een peloton monteurs tevoorschijn die het lek trachtten te lokaliseren. Eén jongen kwam met een emmer zand o.i.d. aan zodat het tankstation niet in de fik zou vliegen. Ik dacht meteen dat het het einde van de reis en het einde van de camper was, maar het bleek gelukkig niet zo te zijn. Doordat Mihai wat teveel had getankt was de overloop overstroomd.

Op naar het adres waar de campershop zou zijn.  Daar aangekomen stonden er tientallen dure campers op het terrein. Daar kwamen wij aan met ons goggomobiel. Maar er was wel een goede accu te koop. Deze werd door Mihai en een medewerker van de shop ingebouwd. Een duur geintje, maar nu hadden we tenminste weer licht en kon er weer fatsoenlijk water getapt worden.

We reden weer verder door het mooie Duitse landschap. Handig als we waren hadden we geen enkele wegenkaart bij ons. Op de telefoon konden we gelukkig af en toe de route zien die TomTom ons liet rijden. Elke weg bracht ons dichter bij Berlijn, terwijl dat niet echt de bedoeling was. Magdeburg dus maar ingevuld als  `via` route....

We belandden uiteindelijk bij een soort Padvinderscamping in het voormalige Oost Duitsland. De eigenaresse kwam ons in het dorp al tegemoet. Zonder haar hadden we de camping waarschijnlijk niet gevonden zo goed was deze verborgen. En daar wij geen padvinders zijn......

We mochten zelf een plekje uitzoeken en vonden een mooie plek aan een waterplas. Schitterend uitzicht en heerlijk rustig. Het was op de camping trouwens sowieso rustig. Er stond nog één andere camper en voor de rest was het uitgestorven. Douchen hebben we maar in de camper gedaan daar de douches op het terrein er niet zo fris uitzagen. Er waren geen deuren, alleen gordijntjes en hoewel er vrijwel geen andere gasten waren besloten we toch maar ons eigen vertrouwde campertje te gebruiken!

Locatie volgt.... weet eerlijk gezegd niet meer waar we waren... dat komt er van als je zo lang wacht met schrijven....