New Orleans

25 april 2018 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Vandaag heeft Mihai voor het eerst in de vakantie gezwommen. Het zwembad was gelegen op de 8e verdieping van ons hotel.....de auto staat op de 6e en wij slapen op de 9e verdieping.
Na de zwempartij besloten we wat ritjes te maken met de Streetcar ...rode en groene trams die door het centrum van New Orleans rijden. Er stopte één dichtbij het hotel. 1 Day Jazzy tickets waren in de tram te koop voor het luttele bedrag van $3,00. De trambestuurder draaide zijn stoel om en gaf uitleg hoe we de tickets uit een apparaat konden halen.
Voor de rest moest je geluk hebben of je op de plaats van bestemming kwam want de trambestuurders stapten zo de tram uit en lieten 'm staan zonder uit te leggen wat er gebeurde. Zo moesten we ineens overstappen.....oftewel iedereen werd de tram uit gebonjourd...terwijl we dachten dat we in een rechtstreekse tram naar de Riverfront zaten.
Nou ja daar was de prijs ook naar zullen we maar denken....
Bij de haven aangekomen hebben we wat gedronken op een terras. Ook al is het 11 uur in de ochtend ... ze komen met een menukaart aangelopen en vinden het vreemd dat je alleen 2 Sprite wilt hebben. Toen ik wilde betalen zei de serveerster: " Never mind ma'am..it's ok. It was just Sprite" Ik hoefde niets te betalen 😁. Uiteraard heb ik haar wel een fooi gegeven....
Bij de Riverfront was ook een Outletcentrum waar we even doorheen zijn gevlogen.
Daarna hebben we weer een tram genomen naar de French Market ...dit keer werden we de tram niet uit gegooid. Op de French Market was allerlei goedbedoelde rommel te koop....
Onze maagjes begonnen te knorren dus hebben we op een terras allebei een gezonde Griekse salade genuttigd terwijl een bandje probeerde Jazz muziek te spelen en 2 seupels hun danskunsten vertoonden.
Om van dit alles bij te komen zijn we terug gewandeld naar het hotel. Daar hebben we lekker gerelaxed zodat we er in de avond weer fris en vrolijk tegen aan konden!
's Avonds wilden we weer met de tram naar het French Quarter maar liepen de verkeerde kant op. Dus alles maar met de benenwagen. Mijn stappenteller maakt overuren!
We belandden in een straat die zeker zo druk was als de Beale Street in Memphis. Alleen werden de mannen hier ook door schaars geklede dames naar binnen gevraagd.
Het was leuk om te zien maar wij besloten toch een restaurant te zoeken op een iets rustiger locatie. We belandden in een erg leuk restaurant waar we lekker gegeten hebben ondanks de zeer slome ober. (in restaurants verwacht men minstens 18% fooi te krijgen. De meeste serveersters en obers doen dan ook goed hun best en verdienen dit maar deze jongen eigenlijk niet...)
Om de calorieën er af te krijgen zijn we wederom lopend naar het hotel teruggekeerd.
En weer was het een mooie dag....