Naar Polen 12 september

12 september 2019 - Wrocław, Polen

Om 11.15 verlieten we het mooie plekje in Padvindersland. We hoopten vandaag toch echt in Polen te belanden. Mihai dacht zelfs dat we Slowakije  wel zouden halen maar zover wilde ik niet denken.

De route door Duitsland was weer prachtig. Het was een verrassing via welke grens we Polen zouden binnenrijden. Omdat we niet via snelwegen reden en we geen wegenkaart bij ons hadden was het elke keer gissen... zou het Frankfurt Oder zijn... nee toch... dat is veel te noordelijk...Forst grens dan.... nee het bleek (toen we de grens passeerden) Guben te zijn. Veel noordelijker dan ik had verwacht.

En toen.... geen mooie kleine wegen meer maar grote wegen waar we alleen maar auto's zagen. De omgeving was ook niet om over naar huis te schrijven. Wat jammer!  Onderweg hebben we naar campings uitgekeken, maar zelfs Google Maps en TomTom konden ons niet helpen. Het was een ontzettende zoektocht. In een plaatsje waarvan ik de naam niet meer weet bleken 2 campings te zijn, allebei aan het water. Volgens de bewoners en Google Maps tenminste. Toen wij ze vonden bleken ze niet (meer) te bestaan. We hebben zelfs aan een man die een heleboel campers (volgens Mihai... het bleek er maar één te zijn :) ) in de tuin had staan gevraagd of we bij hem in de tuin mochten overnachten... helaas pindakaas... volgens mij durfde hij dat niet.   Van de 5 campings die we vonden bleken er dus 3 niet meer te bestaan (als ze überhaupt ooit bestaan hebben) en 1 vol te zijn.

We belanddenuiteindelijk  in Wroclaw op Camping Olimpijski, een camping op het Olympisch Stadion. Ook hier mochten we weer zelf een plekje uitzoeken. Het was al weer donker toen we de camping opreden dus Mihai heeft de camper maar ergens neergezet. We keken uit op een voetbalveld waar Poolse knulletjes aan het trainen waren.

We zaten midden in de stad dus het was een herrie van jewelste. Trams die tot 2 uur 's nachts piepend over de rails vlogen, verkeer dat langs de camping raasde...kortom niet echt een plek om tot rust te komen. Maar... we hadden na lang zoeken een camping gevonden en dat was het belangrijkste.

De voorzieningen op de camping waren vooroorlogs. Vieze douches en toiletten. Je kon er ook leuke huisjes huren; ik denk dat de gevangenissen in Nederland er 100 x beter uitzien dan deze huisjes. Er was dan ook geen enkel huisje bezet!

1. Pauline:
    18 september 2019
    Maar zijn jullie inmiddels al in Roemenië? En je maakt de reis wel lekker spannend.
  2. Tally:
    Ja Pauline. We zijn zondag in Carlibaba aangekomen
  3. Kees:
    18 september 2019
    Leuk Polen ik heb hier een portiek vol haha zeggen geen woord hoop dat ze in hun eigen land wat gezelligger zijn nog veel plezier met de reis
  4. J.M. Donk:
    19 september 2019
    De (laatste) hippie camperreis is helemaal zoals die hoort , pech, slechte campings en vooral veel improvisatievermogen. Maar dat is jullie wel toevertrouwd. Jullie gaan het campertje nog missen straks. Heel veel plezier in Roemenië.
  5. Ineke:
    19 september 2019
    Jullie zijn inmiddels aangekomen in Carlibaba, jeeeeeee! Veel rust en plezier, knuffies!