Toch nog pinguïns

29 januari 2023 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Na een karig ontbijt....we moeten alvast wennen aan het lijnen...verlieten we het "luxe" Darfield Hotel. Onderweg naar beneden zag ik nog een leuke aanwijzing bestemd voor de hotelgasten: " No muddy boots/shoes" Waarschijnlijk hebben eerdere gasten dit bordje niet gelezen gezien de vieze vloer in de badkamer🤣🤣.

We reden naar Christchurch. We hebben gekeken hoe het Novotel dat ik voor de laatste nacht geboekt had lag ten opzichte van het vliegveld. Binnen 2 minuten lopen zou je vanuit het hotel op het vliegveld zijn en dat klopte inderdaad.

Mihai had het lumineuze idee om naar het International Antarctic Center te gaan dat op een steenworp afstand ligt van het vliegveld. De eerste keer dat wij met Florin in NZ waren zijn we hier ook geweest. In die tussentijd was er wel het één en ander veranderd. Ten eerste waren wij wat ouder en kregen voor het eerst van ons leven seniorenkorting...en niet zo'n beetje $20,00 korting p.p.!

Allereerst maakten we een Hägglunds fieldtrip. Een Hägglund is een all-terrain amfibievoertuig dat speciaal gebouwd is om het ruige terrein op het poolijs te kunnen  veroveren. Een paar oude mensjes mochten voor in de terreinwagen zitten en wij tussen de jonkies in de aanhangwagen. Er was een speciaal parcours gemaakt waardoor je kon beleven wat de wetenschappers voelen als ze over ijsschotsen, bergen, door water etc. rijden. Nou dat hebben we inderdaad gevoeld. We zaten gelukkig in de veiligheidsgordels en er hingen lussen maar nog werd je helemaal door elkaar geschud. We hebben vreselijk gegild (ik dan) en gelachen..

Binnen hebben we een ijsstorm meegemaakt, heeft Mihai op een sneeuwscooter gezeten en hebben we eindelijk echte pinguïns en husky's gezien. Het was een leuk cultureel uitje!

Na deze belevenissen reden we naar ons motel voor deze nacht. Dat bleek heel iets anders te zijn dan afgelopen nacht. Het leek wel een klein dorpje en daarin sliepen wij in een torentje. Ook was op deze locatie een zwembad  Het was mooi weer dus heeft Mihai wat rondjes gezwommen en gekletst met een Australische vrouw.

Deze vrouw kwamen we 's avonds ook tegen in het restaurant waar we heerlijk hebben gegeten. De Australische had gekampeerd op het Christchurch Peninsula voor de Canterbury Faire (Middeleeuws evenement). Het was een gezellige avond!

1. Marion:
    1 februari 2023
    Stoerrrr zo'n sneeuwscooter, veel avonturen en straks weer de spannende avonturen in Winschoten met daar je zelfgemaakte lekkere schilderijtjes
  2. Pauline:
    1 februari 2023
    Goede reis terug en bedankt dat we een beetje mee mochten genieten.
  3. Kees:
    2 februari 2023
    Lekker bezig, voor je naar huis gaat