Timaru en Darfield

28 januari 2023 - Darfield, Nieuw-Zeeland

We zijn nu écht op de terugreis...en zo voelt het ook.  We vertrekken pas de 31e maar voor ons zit deze fantastische vakantie er toch op.

We vertrokken weer keurig op tijd uit de Motorlodge in Oamaru. Het idee was om naar Timaru te gaan en dan morgen verder naar Christchurch.

In Timaru dat aan de kust ligt aangekomen zagen we eerst alleen maar industriegebieden terwijl we dachten dat het een gezellig kustplaatsje was. Het bleek een behoorlijk grote havenstad te zijn, de tweede grote stad van het Zuidereiland.

Nadat Mihai op een plekje waar geen industrie was de plaatselijke rood- en zwartsnavelmeeuwen voorzien had van wat overgebleven brood reden we verder. Het centrum bleek erg leuk te zijn, mooie gebouwen, leuke restaurantjes en een prachtig park, Caroline Bay genaamd. Vanaf het centrum daal je een gigantische trap af en je bevind je in een andere wereld....een Rosarium, attracties voor kinderen, een duinpad langs inheemse grassen en planten, mooie kunst en als je doorloopt bereik je het strand. Nu dan echt eens een zandstrand waar heel veel drifthout ligt. Toen wij er waren hadden mensen er een mooie tipi van gebouwd. Het was heerlijk rustig (onvoorstelbaar met dit mooie weer) dus we hebben er fijn gewandeld.

Om terug naar het centrum te gaan moesten we naar boven, met de gigantische trap, een lift of via een andere route. Wij hebben de andere route genomen en kwamen recht voor de restaurantjes uit! Wat toevallig...en nog toevalliger was dat het ongeveer lunchtijd was. De restaurants zitten rond lunchtijd behoorlijk vol. Gelukkig was er nog een tafeltje vrij aan het raam zodat we voor de 3e keer in deze vakantie van een Seafoodshowder konden genieten!

Na de lunch hebben we een stukje gelopen om de calorieen te verbranden want onze buikjes worden steeds dikker🙄.

Toen we verder reden richting Christchurch heb ik het motel gebeld waar we morgennacht slapen en gevraagd of we vanavond al konden komen. Helaas was alles volgeboekt. Via booking.com was in heel Christchurch niets meer te vinden zodat we uitweken naar Darfield, een plaatsje op 45 km afstand.

Toen we bij het hotel aankwamen zagen we geen receptie maar wel de ingang van de bar. Daar was het ontzettend druk. Er was een apart loketje waar je kon gokken op paardenraces. Toen ik zei dat ik een paar uur ervoor via Booking.com een luxe kamer met airco had geboekt werd er angstig gekeken. Het hotel was volgeboekt. We werden meegesleept naar een zaal waar een nog een bar was en daar werd het uitgezocht. Uiteindelijk kregen we kamer 1....een prachtige luxe kamer zonder airco en internet maar wel met een kast die van ellende bijna uit elkaar viel,  een niet al te schone badkamer en een tv met 2 zenders. Maar het bed was goed..

Mihai heeft een wandelingetje gemaakt door het dorp en heeft de kroeg bekeken. Ik houd me daar natuurlijk verre van dus ik ben met een flesje water op de kamer gebleven en heb een verhaaltje geschreven....