De laatste reis van de camper

10 september 2019 - Vechelde, Duitsland

Gisteren legde Mihai de laatste hand aan de camper... hoewel vandaag moest er ook nog één en ander gebeuren natuurlijk. We zijn voor het eerst sinds jaren weer op stap met onze bejaarde (29 jaar oude) camper. Nadat ie eindelijk weer APK goedgekeurd was moest  vooral  de buitenkant een opknapbeurt krijgen. Je kon nl. goed zien dat ie al een dagje ouder was.... het onderste deel van de zijkanten zat vol met bobbels. Mihai heeft er een aluminium beplating op gemaakt en ik heb de wanden versierd met kleurige bloemen. We hebben nu dus een hippie camper.

Nadat we ons vervoermiddel aan de Oldtimers hadden geshowd  (zij hebben er tenslotte ook vele reizen mee gemaakt) vertrokken we eindelijk richting Carlibaba. We gaan niet via snelwegen, daar is de camper een beetje te oud voor. De alternatieve route is een route die we nog nooit hebben gereden: via Duitsland, Polen, Slowakije, Oekraïne naar Roemenië. Mihai woonde vroeger vlak bij de Oekraïnse grens maar is er nog nooit geweest.... best spannend dus!

Tegen 15.00 uur vertrokken we "al". We zijn niet van de vlotte als we op vakantie gaan..... De route was erg mooi. Ik was blij dat we voor deze optie gekozen hadden. In plaats van langs vliegende auto's zagen we nu mooie maisvelden, reeén, koeien, roofvogels en schattige dorpjes.

We belandden in Vechelde, in de buurt van Peine (bij Hannover) waar we nu op de Waldsee Camping staan. We arriveerden hier om 20.00 uur, hebben wat gegeten en lagen op tijd op bed. Mihai slaapt al en ik startte met een nieuw reisverslag.