De laatste reis van de camper

10 september 2019 - Vechelde, Duitsland

Gisteren legde Mihai de laatste hand aan de camper... hoewel vandaag moest er ook nog één en ander gebeuren natuurlijk. We zijn voor het eerst sinds jaren weer op stap met onze bejaarde (29 jaar oude) camper. Nadat ie eindelijk weer APK goedgekeurd was moest  vooral  de buitenkant een opknapbeurt krijgen. Je kon nl. goed zien dat ie al een dagje ouder was.... het onderste deel van de zijkanten zat vol met bobbels. Mihai heeft er een aluminium beplating op gemaakt en ik heb de wanden versierd met kleurige bloemen. We hebben nu dus een hippie camper.

Nadat we ons vervoermiddel aan de Oldtimers hadden geshowd  (zij hebben er tenslotte ook vele reizen mee gemaakt) vertrokken we eindelijk richting Carlibaba. We gaan niet via snelwegen, daar is de camper een beetje te oud voor. De alternatieve route is een route die we nog nooit hebben gereden: via Duitsland, Polen, Slowakije, Oekraïne naar Roemenië. Mihai woonde vroeger vlak bij de Oekraïnse grens maar is er nog nooit geweest.... best spannend dus!

Tegen 15.00 uur vertrokken we "al". We zijn niet van de vlotte als we op vakantie gaan..... De route was erg mooi. Ik was blij dat we voor deze optie gekozen hadden. In plaats van langs vliegende auto's zagen we nu mooie maisvelden, reeén, koeien, roofvogels en schattige dorpjes.

We belandden in Vechelde, in de buurt van Peine (bij Hannover) waar we nu op de Waldsee Camping staan. We arriveerden hier om 20.00 uur, hebben wat gegeten en lagen op tijd op bed. Mihai slaapt al en ik startte met een nieuw reisverslag.

Tot morgen....

1. Josée:
    10 september 2019
    fijne vakantie
  2. Marion:
    11 september 2019
    Het begin klinkt al leuk. Net naar de film Woodstock geweest dus de camper zie ik helemaal voor me. Fijne vakantie samen
  3. Trijnie:
    11 september 2019
    Heel veel plezier, en een veilige reis gewenst. Wij gaan jullie weer volgen , ben benieuwd!!!!!!!!
  4. Reint en Monique:
    11 september 2019
    Lekker genieten van de reis.
  5. Ineke:
    Een fijne tijd samen!😘😘😘
  6. Pauline:
    11 september 2019
    Klinkt als een goed begin van een leuke reis
  7. Kees:
    11 september 2019
    Leuk hoe je het brengt een beetje oude hippie, ben benieuwd naar de rest van jullie vakantie word vast heel leuk. Groetjes van Kees
  8. Marianne:
    11 september 2019
    Beter laat dan nooit 😆👋 maar ...
    goed begin van de reis 🚐 👍
  9. Jennifer: