Weer naar Queenstown

25 januari 2023 - Cardrona, Nieuw-Zeeland

Om 10 uur moesten we onze cabin verlaten. We zullen het mooie uitzicht missen.... De eigenares nam afscheid van ons en gaf ons een zakje met nectarines en pruimen uit hun boomgaard mee.

We besloten weer naar Arrowtown en Queenstown te gaan. Niet om de drukte op te zoeken maar om wat dingen beter te bekijken. Onderweg, eigenlijk heel dichtbij onze cabin stopten we bij het Goldfields Mining Centre.  Tussen 1850 en 1860 werd hier naar goud gezocht door Nieuw Zeelanders en Chinezen. De kleine hutjes op de berg herinneren er nog aan.

We stapten weer in de auto richting Arrowtown. Onderweg zijn we gestopt bij de beroemde A.J.Hacket bungy jump brug over de Kawarau rivier. Mihai wilde nu wel eens een keer een sprong wagen. Geintje....deze kniepstuver had er geen $220,00 voor over!🤣🤣...en ik denk ook niet dat ik het hem had laten doen... maar kijken was ook leuk!

23 jaar geleden kwamen wij hier voor de eerste keer. Destijds was het nog een gammel bruggetje met wat stalletjes er omheen. De laatste keer dat wij hier waren was het al flink uitgebreid. Je kunt op grote schermen de springers bekijken en er is van alles te koop. Commercie alom! Maar nogmaals...leuk om te zien.

In Arrowtown aangekomen was het een stuk drukker dan gisteren. We konden de auto vlakbij de Chinese goudmijnnederzetting kwijt. De nederzetting viel wat tegen, we hadden beiden een andere herinnering aan het chinese dorpje. Gelukkig was er een leuk restaurant vlakbij zodat we onze teleurstelling weg konden eten🤣🤣🤣.

Na de lunch ging de reis verder naar Queenstown. Hier was het ook weer ontzettend druk en er waren overal wegwerkzaamheden wat het vinden van een parkeerplaats bemoeilijkte. We vonden er uiteindelijk één vlakbij de Gondola en dat kwam goed uit want dat was ons doel!

De Gondola (kabelbaan) in Queenstown is heel wat hoger dan die in Christchurch en gaat ook in een rotvaart naar boven. Er waren veel mensen die hun fiets meenamen zodat ze naar beneden konden racen ( de fiets werd dan aan speciale haken aan de gondel gehangen). Wij deden dat deze keer maar niet...

Boven aangekomen was het uitzicht spectaculair. Een mooi uitzicht over de stad, de meren en de omgeving.

We zochten een rustig plekje op en boekten een hotel voor vannacht.....tenminste dat was de bedoeling. Ik bekeek de bevestiging en zag dat ik per ongeluk voor de 29e had geboekt....en de boeking was niet te annuleren....€150,00 naar de maan😩. Ik belde het hotel om te vragen of we met bjjbetaling om konden boeken naar vanavond maar omdat ik via booking.com had geboekt moest ik dat via hen regelen. Na veel gezoek had ik uiteindelijk iemand van booking.com aan de lijn. Het was een gigantische herrie bij de Gondola en degene die ik aan de lijn had klonk als iemand uit India zodat het gesprek niet heel soepeltjes verliep. De dame aan de telefoon was heel begripvol en geduldig, heeft het hotel gebeld en alles geregeld!! Wij waren ontzettend blij en ik heb haar heeeel hartelijk bedankt.

Óp naar het hotel dus! Het hotel lag ongeveer 40 km van Queenstown in Cardrona en was genaamd Cardrona Hotel. Het bleek een hotel met een historie te zijn. Het is één van NZ oudste en iconische hotels Het dateert uit 1860 en speelde een belangrijke rol in de goudzoekerstijd. Het bood niet alleen onderdak aan de goudzoekers maar was ook een stopplaats voor de postkoets.

Nadat we onze spullen in de kamer hadden gezet bestelden we aan de bar onze drankjes en betaalden meteen de overnachting. We vonden een plekje in een glazen  huisje in de tuin. De tuin was een sprookje...prachtige bomen, bloemen en gezellige zitjes. Bij onze drankjes namen we nog een klein (dachten we) hapje en tolden aan het eind van de avond ons bed in.....