Met de cabrio naar Roemenië.

20 juli 2022 - Winschoten, Nederland

De voorbereidingen zijn begonnen. De route is een beetje uitgezocht, we proberen autosnelwegen zoveel mogelijk te vermijden zodat we af en toe als echte pensionado's rustig met de kap open kunnen rijden.

Ik heb online al een belachelijk hoedje gekocht en hoop dat het op tijd bezorgd wordt. Dat hoedje is nodig om mijn hoofdhuid te beschermen aangezien ik helaas niet gezegend  ben met een volle haarbos.

Het was een spannende dag vandaag. Om 16 uur hebben we Pumba naar zijn vakantieadres gebracht, Poezenwereld in Oudezijl. Daar woont Willemien temidden van opvangkatten, vakantiekatten etc op een woonboot. En nu woont Pumba daar ook een paar weekjes.

Het was een fantastische dag om hem weg te brengen...32 graden in de schaduw. Op de boot was het ook 32 graden zodat Pumba eenmaal in de tijdelijke bench met open bekje zijn nieuwe omgeving zat te bekijken.  Dat open bekje kwam door de spanning en de hitte natuurlijk niet omdat ie zo geïnteresserd was in de omgeving.

Toen we thuis waren kreeg ik al wat berichtjes van Willemien dat Pumba de boot al had verkend en aardig rustig was. Na zijn avontuur lag hij op de vensterbank uit te rusten. Zie de mooie foto....

1. Ineke:
    20 juli 2022
    Aawwww lieve Pumba, hij doet het goed hoor Tal! Heel veel plezier onderweg, en natuurlijk een fijne vakantie. Ik ga al jullie avonturen lezen, leuk!
  2. Pauline:
    Ik ook
  3. Marion:
    20 juli 2022
    Haha, die uitleg van dat open bekje (zie je me grinniken), maar Pumba krijgt het vast goed daar. En dat hoedje, daar ben ik nu wel heeeel benieuwd naar. Maar jou staat toch alles. Heb een mooie trip samen. Liefs
  4. Reint en Monique:
    20 juli 2022
    Heerlijk zo'n reis zonder snelweg. Veel plezier en we gaan jullie weer volgen natuurlijk. Wij gaan met 1,5 week ook maar weer eens op stap naar bestemming onbekend. haha.
  5. Kees:
    21 juli 2022
    Veel plezier. En wat niet veel haar moet je die kale plaat van mij zien al 2x verbrand dit jaar.☹️☹️
  6. Carla Beckschebe:
    21 juli 2022
    Geweldig begin van een volgend, bestseller waardig, reisverslag.
    Ook ik ben hééél benieuwd naar je hoedje. Met hoofddoek á la Grace Kelly zal je ook goed staan.
    Heel veel plezier!
  7. Trijnie:
    22 juli 2022
    Ha,wat leuk om weer je reisverhalen te lezen, door jou geen komkommertijd in de zomer. Had je trouwens je spoorhoed niet meer? Vind ik echt iets voor een cabriolet............ .
    Heel veel plezier samen!!
  8. Tally:
    23 juli 2022
    Trijnie....als ik zo'n hoedje had gehad als Harmea had ik die zéker op gedaan. Nu was de hoed nog niet nodig....het was óf te koud óf te warm om het dak open te hebben. En het feit dat de boeren aan het dorsen zijn en de helft op de weg terecht komt werkt ook niet mee. Maar foti van hoedje volgt zeker.....
  9. Gladys:
    24 juli 2022
    Dat is een goed begin van de vakantie dat het met Pumba goed gaat. Zo kunnen jullie ook met een prettig gevoel de reis gaan beginnen! Veel plezier!