Dagje niets en koeien!!!

6 augustus 2021 - Cârlibaba, Roemenië

Gisteren hadden we een rustig dagje. Mihai heeft de lamp bij het terras van Floarea gerepareerd zodat we daar niet meer in het donker hoeven te zitten. Ik heb alles uitgepakt en de was gedaan.

's Middags kwamen Anca, Petrea en Floarea om het internetmodem te brengen. Nu kunnen we af en toe  Netflixen en tv kijken.

Toen ze weggingen begon het  te regenen. Mihai wilde hen met de auto naar huis brengen maar dat hoefde niet. Het gevolg was dat ze onderweg de fiets aan de hand moesten nemen vanwege nul meter zicht en ze bijna geen adem meer konden krijgen volgens Floarea. Thuis hoefden ze niet meer onder de douche want ze waren net 2 verzopen katten. Vandaag hoorden we dat het in 60 jaar niet zo hard geregend

Vandaag zijn we met de SV-57-TAL (onze auto😊) naar Găina gereden...een ouderwetse Roemeense weg, verhard maar niet geasfalteerd en met de nodige gaten.

Prachtige uitzichten en gelukkig ook heel wat koeien die vrolijk langs de weg en op de bergen graasden.

Na wat inkopen te hebben gedaan in de Minimarket hebben we op het terras van het hotel in Cârlibaba genoten van een glas rosé en alcoholvrij bier.

Thuisgekomen grillden we de kip die gisteren nog vrolijk in de tuin bij Floarea rondliep.....volgens Mihai was ze wat gehandicapt omdat ze één dik been en één dun been had. Ze smaakte er niet minder lekker om!

En zo verloopt het "bruisende" leven van een pensionada....

1. Marianne:
    6 augustus 2021
    Leuk Tally, ziet er weer mooi uit allemaal. Heb een beetje heimwee 😔🥂 veel plezier nog verder. Liefs Marianne 😘
  2. Tally:
    7 augustus 2021
    Volgende keer organiseer ik een groepsreis Marianne en Pauline. De inschrijving begint in september😅
  3. Marion:
    6 augustus 2021
    Mooie beelden van de omgeving. Enne....regen daar konden we vandaag hier ook wat van 😂
  4. Pauline:
    6 augustus 2021
    Hier is het westen hebben we geen regen gehad. Ik ben het met Marianne eens, ziet er prachtig uit. En ook stiekem een beetje heimwee.
  5. Tally:
    7 augustus 2021
    De volgende keer organiseer ik een groepsreis Marianne en Pauline. De inschrijving begint in september😅
  6. Ineke:
    6 augustus 2021
    Geweldig, Tal, ik leef helemaal mee. De verse kipjes zijn het lekkerst!
  7. Josée:
    6 augustus 2021
    wat een heerlijk leven hè? Jullie hebben het verdient
  8. Marianne:
    😄👍🥂
  9. Pauline:
    Goed idee Tally, die groepsreis
  10. Carla Beckschebe:
    8 augustus 2021
    Het leven van een pensionada is zo slecht nog niet. Geweldige foto's en dito verhaal Tally.
    Dit is echt genieten.