Van Memphis naar Vicksburg

22 april 2018 - Vicksburg, Mississippi, Verenigde Staten

Toen we uit het raam keken zagen we iets wat we al dagen niet hadden gezien.. ..regen....
Toen ik na het ontbijt uitcheckte (Mihai was alvast naar de valet parking service gegaan om de auto op te halen) ging het net als bij het inchecken niet van een leien dakje. Gisteren bij het inchecken ontdekte de baliemedewerker nl. dat ik 3 kamers had geboekt.🤤🤤 Toen ik hem vertelde dat dat door de reisorganisatie gedaan was en dat ik een voucher had voor de kamer bleef hij maar beweren dat er 3 kamers geboekt waren. Hij zou de andere 2 wel annuleren......
Vanochtend tijdens het uitchecken ontdekte ik ( te laat) dat ik waarschijnlijk gewoon betaald heb voor de kamer. Ik kreeg nl. een factuur, terwijl ik dat de voorgaande keren niet kreeg. Nou ja, maar terug proberen te krijgen via de reisorganisatie .
We startten in de regen en zagen hoe de Beale Street er overdag uitzag: nat en helemaal verlaten.
We volgden enkele delen van de Mississippi Mound Trail. Een route die parallel loopt met de Mississippi rivier. Het doel is om het bewustzijn te verhogen en de bescherming te verbeteren van het brede scala aan prehistorische Indiaanse terpen (mounds) en grondwerken in Mississippi. (dit hebben wij er eerlijk gezegd niet uitgehaald 😊 maar het was wel mooi).
We zijn door 4 verschillende staten gereden. We begonnen in Tennessee, hebben een paar extra mijlen gereden zodat we in Arkansas belandden en via Louisiana bereikten we Mississippi.
Het landschap veranderde onderweg niet veel. Uitgestrekte velden waar het graan al behoorlijk hoog stond en moerasgebieden rond de Mississippi rivier.
Tegen 17 uur bereikten we Vicksburg. TomTom leidde ons verkeerd zodat we tussen de huizen op een heuvel belandden. Het was een erg steile en smalle weg en Mihai vroeg zich al af hoe hier ooit een bus kon komen....
Een bewoner die met zijn hondje liep te wandelen heeft ons de goede weg gewezen zodat we even later in onze hotelkamer zaten.
Die avond hebben we heerlijk gegeten met een prachtig uitzicht vanaf een Rooftop Restaurant.
Na het eten maakten we een ommetje, zodat we de Vicksburg Riverfront Murals konden bewonderen. Dit is een serie muurschilderingen geschilderd op de overstromingsmuren van de Mississippi rivier. Ze zijn bedoeld om de historische betekenis van de stad weer te geven.
Morgen weer een dag....weer een andere stad!