Vicksburg en Natchez

23 april 2018 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Vicksburg was in de 19e eeuw meer dan 50 jaar het centrum voor de aristocratie van de hout- en katoen industrie. De voormalige roem is nog goed te zien in de kerken, overheidsgebouwen en landhuizen.
In Washingtonstreett zijn veel galerieën en bijzondere winkels. Wij hebben de Attic galerie boven een coffeeshop bezocht . De dame die daar werkte dacht dat Mihai ook een artiest wss omdat hij met zoveel gevoel over de galerie sprak...Het was ook een bijzondere galerie met bijzondere kunst vervaardigd door kunstenaars uit Mississippi. We hebben het ook nog even over hun geweldige president gehad....de dame kwam nl. uit Californië, waar ze niemand kende die op hem had gestemd. Ze verhuisde naar het Zuiden en merkte dat men daar heel anders over deze man dacht....
Na de galerie gingen we naar het voormalig treinstation van Vicksburg. Daar was nu een museum gevestigd over de burgeroorlog. Dat hebben we naar overgeslagen... Na het bezoek aan een "antiekwinkel" was het tijd voor koffie. Onder de galerie was een coffeeshop met bijzondere klanten maar wel lekkere koffie. Hierna zijn we een meubelzaak binnen gegaan omdat ik graag wilde zien wat voor soort meubels de doorsnee Zuiderling kocht....nou behoorlijk ouderwets! De eigenaar was een leuke man die ons allerlei tips voor de rest van onze reis gaf. Hier geen gedoe met pushen om te kopen maar echte belangstelling in de mens!
De weg naar Natchez was mooi en rustig. We bereikten tegen 15 uur het hotel.
's Avonds hebben we onder gezellig TL licht heerlijke vis gegeten. We vonden een restaurant dat er niet uitzag maar waar de plaatselijke bevolking zat te eten. Toen ik om een Chardonnay vroeg was iedereen in rep en roer....er werd eigenlijk alleen fris en bier gedronken. Toch werd er nog ergens een fles vandaan gehaald zodat mijn visjes lekker konden zwemmen in gigantische glazen Chardonnay!
Na het diner hebben we een of ander Memorial bezocht en mooie foto's gemaakt van de Mississippi bij zonsondergang.

1. Jennifer:
    Hoe romantisch
  2. Marion:
    24 april 2018
    Wat zullen jullie kilometertjes (miles) maken, maar wat zien jullie veel. Enne.... hoe meer tl licht, hoe meer romantisch naar elkaar, toch? 😂
  3. Frouke Heijenga Nanninga:
    24 april 2018
    Weer een mooi verhaal ,jullie zijn ook wel bofkonten .Mooie steden en dorpen goed weer ,dat is een voornaam ding .Je hebt ons ook een mooie reis laten zien.Aardige mensen die leuke en aangename dingen vertellen .Veel plezier nog ,doei .Pa enMA.