Old Town Trolley Tour

11 april 2018 - St. Augustine, Verenigde Staten

Na een lange nacht (we gingen om 22 uur USA tijd, 4 uur Nl tijd naar bed) hebben we ontbeten in het restaurant dat bij het motel hoort. Een karig ontbijte vergeleken bij Van der Valk maar dat hebben we later dubbel en dwars ingehaald.
We besloten tickets te kopen voor de Old Town Trolley Tour, naar wat later een Hop on Hop off trolleytour bleek te zijn. Kniepstuver Mihai kreeg een tweede appelflauwte tijdens deze reis van de prijs maar toen hij in de gaten kreeg dat hij de hele dag in de trolley mocht zitten viel het hem mee....
Om 10 uur zaten we in de Trolley en verkenden St. Augustine. Deze plaats heeft de charmes en uitstraling van een plaats aan de Middellandse Zee en is de oudste Europese nederzetting die continu bewoond is geweest, binnen Amerika.
We hebben onze ogen uitgekeken: St. Augustine is een prachtig plaatsje met schitterende gebouwen en een voor Amerikaanse begrippen rijke historie.
Af en toe hopten we off om leuke plekjes te bekijken om daarna weer on te hoppen.
We hebben ook nog goede zaken gedaan bij een soort Welkoop annex Praxis: Mihai heeft een schitterende leesbril en ik een zeer moderne zonnebril gekocht voor $1 per stuk!

Het leek eerst niet zulk mooi weer te worden en als we de berichten op tv mogen geloven staan ons nog wat thunderstorms en zo te wachten, maar tegen 14 uur scheen de zon heel fel en was het tegen 21 graden. We hebben op een mooi terras genoten van een lekker zalmpje en mooi uitzicht op het water.

Deze zalm en het dessert hebben we er weer af gelopen, want volgens mijn stappenteller heb ik mijn beste record vandaag verbroken!!!!

Morgen nemen we afscheid van St. Agustíne en vertrekken we naar Savannah.

1. Marion:
    12 april 2018
    Twee blogs tegelijk gelezen. Wat een ramp de reis ernaar toe, maar hopelijk zijn jullie dat allang vergeten na die eerste mooie tour in St Augustine. Op naar de het volgende doel. Veel plezier.
  2. Jennifer:
    12 april 2018
    Sinds wanneer is Mihai een kniepstuver. Haha lekker temperatuurtje 21 graden. Veel plezier in Savannah.