Oudjaarsdag in Sydney

1 januari 2023 - Mascot, Australië

Vanochtend stonden we fris en vrolijk op. Tegen 10 uur gingen we op zoek naar een supermarkt om wat ontbijtspullen te kopen. Je kunt in het hotel wel ontbijten ( zelfbediening...je pakt wat uit een koeling, rekent af en kunt gaan eten) maar dat vonden kniepstuver en vrouw te duur.

We vonden een minisupermarkt die in ieder geval brood, boter en kaas verkocht. Ook heb ik daar zonnebrandmiddel gekocht waar een flinke laag stof op lag....zal vast over datum zijn maar ja beter iets dan niets.

Na het ontbijt besloten we richting Operahouse en de Sydney Harbourbridge te gaan. Bij de supermarkt hadden we Opal Cards  aangeschaft. Dit zijn OV chipkaarten, maar dan gratis. Je moet er net als in Nederland geld op zetten en dan kun je met het openbaar vervoer reizen.

Het dichtstbijzijnde Trainstation (metro) is ongeveer 2 km lopen dus de stappenteller had het druk. We stapten dicht bij de brug uit.

Het was om 11 uur al ontzettend druk. Hele gezinnen hadden zich met kleden geinstalleerd op de boulevards. De terrasjes zaten vol met mensen die tegen 17 uur weggestuurd zouden worden. Om een mooi plekje te hebben om het vuurwerk te bekijken moest je nl reserveren en de prijzen waren niet mals. Voor ongeveer $600,- had je een plek met goed uitzicht en daar mocht je dan ook nog wat nuttigen....nee niet je meegenomen boterhammetjes maar iets van het restaurant.

Omdat het nog uren duurde voordat het "familievuurwerk" (om 21 uur) afgestoken zou worden besloten we op een terrasje wat te gaan eten. We kwamen terecht bij een Chinees waar we 90 minuten mochten zitten als we voor minimaal $40,- zouden bestellen. Toen we de kaart kregen zagen we dat een glaasje water al bijna $40,- kostte en dat er alleen maar zeer kruidige gerechten op stonden. Mihai dacht aan zijn gevoelige maagje zodat we even later het terras verlieten.

We begaven ons weer tussen het feestgewoel en liepen naar een park. Daar kon je tenminste gratis zitten. We hebben het een paar uur volgehouden tot het te koud begon te worden. We worden echt een oud stel, de ene heeft een gevoelige maag, de ander pijn in de knie...

We besloten nog even naar het hotel te gaan en laat in de avond terug te keren naar het festijn.  Omdat ons hotel dicht bij het Domestic Airport ligt besloten we daar uit de metro te stappen. Dat dit een duur geintje was ontdekten we de volgende dag🤣 Toen we na veel gekreun en gesteun mijnerzijds (last van knie en rug😒) in het hotel aan kwamen ploften we allebei op bed. Mihai viel al gauw in slaap. Tegen 21 uur heb ik hem wakker gemaakt zodat we het spectaculaire familievuurwerk konden bekijken vanaf het dakterras van het hotel. We zagen wat siervuurwerk in de lucht en na nog geen 6 minuten was het hele spektakel voorbij. Het vuurwerk in Winschoten is een stuk spectaculairder moet ik eerlijk zeggen.....en dat zal vanavond ook wel het geval zijn want  Florin stuurde een foto van mijn kantoortje waar een berg vuurwerk lag te wachten🤔.

Toen het vuurwerk afgelopen was hebben we op het dakterras  een flesje wijn soldaat gemaakt om te vieren dat het bijna 2023 was. Toen het ook daar te koud begon te worden gingen we terug naar de kamer. Nu we het tegenvallende vuurwerkspektakel om 21 uur hadden gezien besloten we niet meer naar de brug te gaan. Achteraf hoorden we dat er meer dan een miljoen mensen waren verdeeld over verschillende plekken met of zonder uitzicht. We hebben oud en nieuw dus gezellig op de kamer gevierd zonder oliebollen maar met wijn. Vanuit ons raam konden we het 12 minuten durende spektakel redelijk goed zien maar op tv nog beter!

Gelukkig Nieuwjaar allemaal!

Happy New Year!

La Mulți Ani!

1. Josée:
    1 januari 2023
    Jeetje wat een mensen zeg, idd veel beter te zien vanuit je kamer. Wij stonden vanmorgen om 5 uur op voor een markt hier 2 uur rijden vandaan. Is goed gegaan, best goed verkocht, dus het was de moeite wel waard. Inmiddels thuis met een lekker windje en 27 graden
  2. Tally:
    1 januari 2023
    Ja onvoorstelbaar he zoveel mensen. Daarom wilde ik er zo snel mogelijk vandaan😅. Ik verheug me op de rust in New Zealand!!!
  3. Ineke:
    1 januari 2023
    Wel spectaculair hoor! En van dat ouder worden, dat snap ik helemaal….Ik denk dat Ro en ik in bed waren gekropen en overal doorheen hadden geslapen ha ha ha. Een heel goed, gelukkig en gezond 2023 voor jullie!
  4. Tally:
    1 januari 2023
    🤣🤣dat wensen wij jullie ook!
  5. Erik Heijenga:
    1 januari 2023
    Grappig die foto met die parasols daar hebben we ruim 3 jaar geleden gegeten.
    En nu op naar het Opera house zou ik zeggen..veel plezier.
  6. Tally:
    1 januari 2023
    Er was nu geen stoel meer vrij. En de prijzen voor het eten zijn i.v.m Newyears eve zo ongeveer verdrievoudigd. Niets voor kniepstuver en vrouw😅
  7. Jennifer:
    1 januari 2023
    Happy new year,op het journaal waren de beelden wel spectaculair hoor het vuurwerk vanaf de harbourbridge en wat een mensen! Sydney boulevard en het park erachter met koala beelden vonden wij toen erg mooi. De opera house is een echte aanrader om van binnen te bekijken. Onze katten hebben het geknal gelukkig weer overleefd. Veel plezier verder in Sydney.
  8. Tally:
    1 januari 2023
    Ik kan niet zo goed meer tegen zulke grote menigtes....was blij dat we weer in het hotel waren😅
  9. Pauline:
    1 januari 2023
    Gelukkig Nieuwjaar. Zag er toch mooi uit op de foto's hoor
  10. Tally:
    Van tv hoor....🤣🤣🤣
  11. Kees:
    1 januari 2023
    Gelukkig nieuwjaar,was hier een gekkenhuis wat een geknal
  12. Tally:
    1 januari 2023
    Jij ook een heel goed 2023 Kees. Ik las dat het bij jou in de buurt weer goed tekeer gegaan is. En dan niet alleen wat vuurwerk betreft.
    Hoe heeft je poes het doorstaan?
  13. Carla Beckschebe:
    1 januari 2023
    Een gelukkig, gezond en spectaculair 2023 gewenst!
  14. Tally:
    1 januari 2023
    Dat wensen we jullie ook....😘
  15. Kees:
    1 januari 2023
    Billy vond het helemaal niks.heb mijn leven nog nooit zoveel vuurwerk gehoord en gezien.begon rond 18 00 u en er was vanaf dit tijdstip zo veel lawaai buiten dat ik mijn tv niet kon verstaan, daarintegen heeft mijn zus een jonge poes 1,5 jaar die vond het wel interessant hebben ze binnen gehouden was ze het niet meeeens. Nou we hebben het weer gehad veel plezier daaren pas op voor schoppende Kangaroo s zag ik net een film van 😁😁
  16. Trijnie:
    1 januari 2023
    Het vuurwerk aan de grintweg was inderdaad spectaculair,kan ik je uit betrouwbare bron vertellen. Maar volgens mij hebben jullie ook weer een spectaculaire vakantie. Prachtige foto’s en leuke verhalen,ik heb mijn koffers weer gepakt,en reis graag weer een stukje met jullie mee.
  17. Gladys:
    2 januari 2023
    Wat een mooie foto’s en inderdaad een hoop mensen. Was wederom een leuk verhaal om te lezen!