Wijngaarden...

13 januari 2023 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben we niet veel bijzonders gedaan. Laat opgestaan...nu kón het omdat we 2 nachten in hetzelfde motel overnachten. Beetje gelezen, beetje tv gekeken en tegen 15 uur begonnen we op te leven.

We gingen naar Highfield Winery om daar van een late lunch te genieten. Hier waren we 23 jaar geleden ook geweest doordat onze B&B eigenaars ons hierop gewezen hadden. Zij waren hier nl getrouwd. En omdat dit de laatste strohalm was om aan vast te klampen bij de zoektocht naar deze mensen was een bezoekje aan deze wijngaard een must.

We vonden de wijngaard vrij snel....wijnstokken genoeg maar het wijnhuis zelf zag er niet uit. Het was verlaten. Vergane glorie zogezegd...geen mens om ons te helpen met de zoektocht.

We hebben wat rondgelopen en foto's gemaakt van het eens zo mooie imperium.

Gelukkig zijn er heel veel wijngaarden in Blenheim en omgeving dus we hebben wat rondgereden en genoten van de mooie omgeving.

Waar vroeger schapen liepen groeien nu druiven.De NZ wol is erg in prijs gedaald zodat het voor veel schapenboeren lucratiever was om over te stappen op iets heel anders....wijn. Ook de droogte van 2020 en de pandemie hebben er voor gezorgd dat het aantal schapen sterk is afgenomen. (in 1982 liepen er nog 70 miljoen schapen rond en nu nog ongeveer 25 miljoen).

Na de toer rond de wineries hebben we inkopen gedaan zodat ik zelf een maaltijd kon bereiden en ik het koken niet verleer. Met een lekker wijntje erbij smaakte dit prima!

1. Marion:
    16 januari 2023
    Hoe meer wineries, hoe beter de reis verloopt, lijkt me ☺️😘
  2. Tally:
    🍷🍷🍷🍾
  3. Ineke:
    16 januari 2023
    Wat jammer dat jullie die mensen niet hebben gevonden…Weer een leuk verslagje!
  4. Marianne:
    16 januari 2023
    Waren er niet wat flessen🍾 achtergebleven 🤣
    Leuke verhalen weer 👍groetjes van ons.
  5. Tally:
    16 januari 2023
    Helaas....maar die slaan we zelf wel in🤣
  6. Kees:
    Geen fotos ☹️☹️
  7. Tally:
    16 januari 2023
    Aaah...helemaal vergeten. Zodra we weer ergens een motel hebben zal ik ze plaatsen. We zitten nu aan de koffie met carrotcake en applepie in een klein gat...Orari geloof ik
  8. Kees:
    17 januari 2023
    Jullie moeten wel flink wandelen om al dat eten er af te krijgen. 😀😀😊
  9. Tally:
    17 januari 2023
    Het zijn maar kleine hapjes Kees. En soms eten we maar 2 x per dag....heel zielig. Mihai wil zijn buikje kwijt en daarom moet ik het ook ontgelden. Straks komen we graatmager terug
  10. Kees:
    17 januari 2023
    Daar geloof ik dus echt helemaal geen bal van 😉😉
  11. Tietsia:
    18 januari 2023