De vlucht en toerist in Cluj Napoca

3 augustus 2021 - Cluj-Napoca, Roemenië

Om 8 uur stonden we al op het vliegveld. We konden de koffer zelf inchecken....tenminste als ik de koffer op Mihai's ticket geboekt zou hebben. Mihai vliegt altijd zonder problemen door alle poortjes heen terwijl mijn QR code nooit gelezen kan worden. Gelukkig waren er vriendelijke meisjes die ons hielpen zodat we al snel bij de bagagecontrole waren.

We zijn volledig gevaccineerd maar hadden nog een negatieve test nodig om het vliegtuig in te kunnen. Een goede zaak vonden we maar van controle was in Eindhoven geen enkele sprake.

In Cluj Napoca werden we wel gecontroleerd....beetje mosterd na de maaltijd volgens mij want het hele vliegtuig had nu natuurlijk al besmet  kunnen zijn....we zullen het zien!

We gingen met de bus naar ons pension waar de dame achter de balie  het erg moeilijk vond onze reservering te vinden. Tja als je ook alleen maar mooi zit te zijn en op je telefoon kijkt kunnen letters op papier er vreemd uit zien.

We kregen een kamer zonder raam terwijl we om een specifieke kamer hadden gevraagd. De kamer zonder raam hebben we natuurlijk niet geaccepteerd en nu zitten we in een iets betere kamer....ik was al zo flauw dat ik voor de terugreis op zoek ga naar een ander hotel! We komen hier al jaren....het is goed te bereiken vanaf het vliegveld en ligt tegenover het station vanwaar we morgen vertrekken met de trein naar Iacobeni.

Het was mooi weer dus we besloten lopend naar het centrum te gaan. Hoewel we hier al jaren komen hebben we het centrum nog nooit gezien. We hadden daar nooit tijd voor omdat onze vlucht laat aankwam en we de volgende morgen weer vroeg met de trein vertrokken.

We zagen nu wat we al die jaren gemist hadden...het centrum is echt prachtig! Schitterende gebouwen, mooie pleinen met leuke terrassen.

Omdat we zin hadden in een drankje begonnen we bij Che Guevara. Het was net alsof we op Cuba zaten....heel gezellig, kindertjes aan de waterpijp en een ontzettend leuke inrichting. En daar zaten dus 2 oudjes aan de Heineken en een groot glas witte wijn.....Chardonnay hadden ze nog nooit van gehoord.

Na Che kwamen we weer op een mooi terras te zitten waar we heerlijk hebben gegeten en ik genoot van een Chardonnay......en ze schenken hier geen kleine glaasjes🤣.

Via wat andere pleinen liepen we terug naar ons pension. Vandaag iets meer stappen dan gjsteren....bijna 13000😊

1. Josée:
    4 augustus 2021
    klinkt goed, behalve het pension dan
  2. Pauline:
    4 augustus 2021
    Ziet er lekker rustig uit, is het dat ook of lijkt het alleen zo op de foto's?
  3. Tally Protiuc:
    4 augustus 2021
    Pauline op de terrassen was het behoorlijk druk maar je kon goed afstand houden.
  4. Annelies Schreuder:
    6 augustus 2021
    Leuk om jullie te volgen op weg naar jullie eigen stek!