Noodweer

26 augustus 2023 - Miskolc, Hongarije

We waren vroeg op. Terwijl wij aan het ontbijt zaten stroomde het hotel vol met feestelijk geklede mensen. Er stonden glazen Champagne en lekkere hapjes in de hal....er stond nl. een bruiloft op stapel.

Wij lieten de feestvreugde aan ons voorbij gaan en laveerden tegen 9.30 uur met ons gevaarte tussen de bruiloftsgasten die op de parkeerplaats stonden door om onze lange reis te vervolgen.

Tegen 12 uur begon het heel hard te waaien. Ook kwamen we in een stortbui terecht. Het was onverantwoord om door te rijden. Gelukkig kwamen we al gauw aan in Micurova, een stadje in Slowakije. We parkeerden bij de Lidl en wachtten daar tot het noodweer voorbij was. Het parkeren is elke keer nogal een dingetje...we hebben nl. nogal wat ruimte nodig met ons 8 meter lange gevaarte. Maar dat kun je wel aan Mihai over laten. Overal vindt hij wel een plekje waar we kunnen staan!

Om van de nood een deugd te maken hebben we wat inkopen gedaan bij de Lidl toen het gevaar geweken was.

We reden verder en zagen op veel plekken omgevallen bomen, afgerukte takken en grote plassen water. Het noodweer had behoorlijk wat schade veroorzaakt.

Zonder alarmerende lampjes en verdere ongemakken bereikten we Miskolc in Hongarije. Na 2 hotels met parkeergelegenheid maar zonder vrije kamers bezocht te hebben belandden we in het centrum van Miskolc waar nog één appartement vrij was. Wel een appartement maar geen parkeerplek. Volgens de eigenaar van het appartement konden we de auto best even kwijt onder het bord "stopverbod" Hij zou wel opletten of er plek vrij kwam.

Wij besloten ondertussen te gaan eten in het restaurant onder het appartement. Dat restaurant was heel toevallig van dezelfde eigenaar... Het eten smaakte heerlijk maar als het aan de eigenaar had gelegen had onze auto nu nóg onder het stopverbodbord gestaan....

Nog 570 kilometer te gaan....

1. Marion:
    9 september 2023