Rustige dagen en bezoek uit Nederland

4 september 2023 - Cârlibaba, Roemenië

28 augustus t/m 4 september

We waren redelijk op tijd in Cârlibaba. Nadat we de spullen hadden uitgepakt kwamen Floarea en Anca een kopje thee drinken. Ze kwamen net van het land waar ze hadden gehooid. Dat hooi is daarna met een tractor naar Floarea's stal gebracht  voor de koeien.

De volgende dagen zijn we wat in het huis bezig geweest. Mihai heeft het keukentje op de verdieping in elkaar gezet en water en elektra aangesloten. We hebben de woonkamer nl. op de verdieping omdat we daar prachtig uitzicht op de bergen hebben.

Mihai vindt het bezwaarlijk dat ik elke keer dat ik water nodig heb om koffie of thee te zetten naar beneden moet lopen.....het is wel een behoorlijk eind maar lenig en energiek als ik ben🤣 maakte mjj dat helemaal niet uit.....maar het is een mooi keukentje geworden!

We zijn naar Vatra Dornei gereden om de Toyota te laten keuren. Volgens Paul moesten we een briefje van 50 Lei, ongeveer €10,00 in de auto leggen om e.e.a. wat te vergemakkelijken.....de auto werd goedgekeurd. Om dit te vieren en omdat we trek hadden besloten we een hapje te eten in "Hanul lui Mujdei" vertaald: " Herberg  Knoflooksaus"."

Op zaterdag heb ik het kozijn en de voordeur geschilderd. Het weer was aardig dus toen we 's avonds de deur sloten was alles droog. Zondag wilde ik nog even wat afwerken terwijl Mihai het terras een vrolijke zwarte kleur gaf. Tenminste....dat was de bedoeling. Toen hij bijna klaar was brak de hemel open en begon het te regenen, hagelen en onweren. Omdat de voordeur open stond dansten de hagelstenen zelfs de gang in. Het gevolg was dat de vloer niet droogde en we zelfs tot de dag van vandaag niet kunnen genieten van ons terras!

Tja...eigen schuld dikke bult. Op zondag wordt hier zelfs de was niet opgehangen dus het terras schilderen is met recht vloeken in de kerk.

1. Kees:
    14 september 2023
    Hij blijft je maar verwennen he nu weer een keukentje boven , zodat mvr niet te moe wordt, wat een wereld vent
  2. Tally:
    16 september 2023
    Tja Kees..... ik weet ook niet waaraan ik dat verdiend heb🤣
  3. Hotie:
    15 september 2023