Visite!

5 september 2023 - Cârlibaba, Roemenië

Vandaag krijgen we bezoek. Roelof en Ingrid, goede vrienden uit Bunne komen een weekje bij ons.

Eerst moest natuurlijk het hele huis schoon en dit bezoek was ook de reden dat het terras geverfd moest worden.

Voor we naar het vliegveld van Suceava vertrokken kwam de familie uit Alba Iulia nog even op de koffie. Zij hebben nichtje Ana Maria thuis gebracht die in Alba Iulia de toelatingsexamens moest doen om tot de Militaire Academie toegelaten te worden.

In de middag vertrokken we naar Suceava. Onderweg hebben we nog wat proviand ingeslagen zodat Roelof en Ingrid niet zouden verhongeren.

Suceava is een hele kleine luchthaven maar tóch lukte het ons bij de verkeerde uitgang te gaan staan. Maar gelukkig vonden we elkaar snel! Op het terras hebben we nog een drankje genuttigd voor we in de warme auto staoten richting huis.

In Câmpulung Moldovenesc hebben we in een restaurant wat gegeten. Het was een gigantisch restaurant met zeer "gezellige" LED-verlichting. Ingrid en ik kozen voor vis. De prijs van de vis wordt berekend per 100 gram. Toen Mihai later de bon bekeek bleek dat wij 1,1 kilo vis met z'n tweetjes  hadden gegeten. Aangezien Ingrid geen grote eter is en ik tegenwoordig ook kleinere porties eet heeft Mihai de volgende dag gebeld om te vragen waar het hoge bedrag van de rekening vandaan kwam....het antwoord was dat alles klopte en dat het altijd zo gedaan werd. Dus als er toevallig een vis van 3 kilo gevangen is krijg je die op je bord en betaal je daar dus de hoofdprijs voor.

Om 23 uur waren we thuis. Roelof en Ingrid herkenden hun kamer nog omdat ze hier 6 jaar geleden hadden gelogeerd. We hebben nog even gekletst en zochten daarna ons bed op.

1. Marion:
    14 september 2023
    Gezellig!
  2. Carla Beckschebe:
    14 september 2023
    Gezellig!
  3. Hotie:
    15 september 2023
    De vis wordt duur betaald....
  4. Tally:
    15 september 2023
    Gezellig dat we bezoek kregen idd....de verlichting en bediening waren iets minder gezellig